eRoditelj

Početna » Ishrana » Zašto su jabuke zdrave za decu

Zašto su jabuke zdrave za decu

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on google
Share on email
Sigurno ste čuli milion puta: „ Jedna jabuka na dan doktor iz kuće van“ – ispostavilo se da u tome ima više istine nego što mislite. Studije pokazuju da se jabuka smatra tajnim oružjem posebno kada je reč o borbi protiv hroničnih bolesti. Evo kratke liste kako jedenje jabuka može da vam pomogne da budete zdravi.

Zdravstvene dobrobiti jabuke najviše se pripisuju  vlaknima i bioaktivnim jedinjenjima kao što su kvercetin, katehin, floridzin i hlorogena kiselina prisutni u njoj.

Jabuke su izvor rastvorljivih i nerastvorljivih vlakana. Nerastvorljiva vlakna prisutna u kori jabuke zadržavaju vodu u crevima i dodaju masu. Čini kretanje hrane u crevima glatkim. Pored toga, pomaže u čišćenju creva .

U 100 grama jabuka sadrži se 85 grama vode. Ovo čini jabuke niskokaloričnim voćem. Ove dve vitalne komponente čine jabuku dobrim izborom da držite svoje dete podalje od problema sa debljinom. Međutim, redovna fizička aktivnost uz dobro uravnoteženu ishranu je takođe potrebna za upravljanje težinom.

Jabuka ima značajnu količinu rastvorljivih vlakana, poput pektina. Pektin se smatra efikasnim u sprečavanju akumulacije holesterola u krvnim sudovima. Na kraju smanjuje učestalost kardiovaskularnih bolesti . Pored vlakana, jabuka ima i bioaktivna jedinjenja, poput flavonoida, koja mogu dodatno smanjiti kardiovaskularni rizik.

Profil mikrobiote creva može se promeniti uz pomoć dijete. Međutim, za to vrsta i količina hrane koja dolazi do debelog creva ima važnu ulogu. Jabuka ima nerastvorljiva vlakna, poput celuloze i hemiceluloze, koja deluju kao prebiotik. Dospeva u debelo crevo i verovatno podržava jačanje mikrobiote creva

Neke studije su pokazale da dugotrajna konzumacija jabuka može pomoći u obnavljanju zdravlja kostiju. Razlog tome može biti prisustvo minerala poput kalcijuma i magnezijuma.

Poznato je da jabuka sadrži fenolna jedinjenja koja su pokazala efikasnost protiv oštećenja slobodnih radikala. Istraživanje je pokazalo da je antioksidativna aktivnost nezrelih jabuka veća od zrelih. Međutim, zrela jabuka ima najveći udeo slobodnih fenola koje telo lakše apsorbuje. Visoka antioksidativna aktivnost može biti korisna u prevenciji hroničnih bolesti poput raka. Ovde je važno napomenuti da antioksidativna aktivnost varira u zavisnosti od sorte jabuke. Takođe, veća antioksidativna aktivnost pripisuje se kori jabuke nego mesu jabuke.

Jabuka je definitivno dobar izbor za vašu decu.

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *