eRoditelj

Početna » Zdravlje » Gde se nalaze vitamini i kakva im je uloga?

Gde se nalaze vitamini i kakva im je uloga?

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on google
Share on email
Unos vitamina je neophodan kako za decu tako i za odrasle osobe, jer od njih zavisi pravilno odvijanje svih procesa u organizmu i očuvanje zdravlja. Nedostatkom nekog od vitamina najčešće dolazi do pada imuniteta i nastanka oboljenja. Raznovrsnom ishranom obezbeđuje se unos svih neophodnih vitamina, te ćemo vam skrenuti gde se oni nalaze i kakvu ulogu imaju za normalan rast i razvoj.
Vitamini - gde se nalaze
Vitamin AŠargarepa, mango, spanać, sušene kajsije, žumance, masna riba, maslac i većina tamnozelenog lisnatog povrća.Ima vitalnu ulogu u rastu i obnavljanju tkiva, naročito važan za dobar vid i zdravu kožu.
Vitamin B1 (tiamin)Žitarice, pšenične klice, svinjetina, losos, grašak, soja.Neophodan je za rad srca i za zdrave nervne stanice i mozak.
Vitamin B2 (riboflavin)Povrće, pečurke, mleko, džigerica, jaja.Važan je za izgradnju celog tela i proizvodnju crvenih krvnih zrnaca. Pomaže oslobađanje energija iz ugljenohidrata.
Vitamin B3Kvasac, kafa, orasi, tunjevina, integralni hleb i žitarice.Neophodan je za izmenu hranjivih sastojaka u stanicama i za održavanje središnjeg nervnog sistema.
Vitamin B5Žumance, kvasac, džigerica, pečurke, integralne žitarice.Neophodan je za održavanje i obnovu kože i kose.
Vitamin B6Pšenične klice, sardine, jetra, pirinač, banana, avokado.Pomaže formiranje crvenih krvnih zrnaca i održavanje normalnih funkcija mozga. Pomaže sintezu antitela u imunološkom sastavu.
Vitamin B8Kvasac, jetra, jaja, pečurke, avokado, ostrige, banana, čokolada.Pomaže u održavanju kose i kože. Redukuje proizvodnju sebuma.
Vitamin B9Zeleno i lisnato povrće, piletina, pšenične klice.Učestvuje u formiranju crvenih krvnih zrnaca.
Vitamin B12Jaja, meso, piletina, mleko i mlečni proizvodi.Važan je za metabolizam. Pomaže formiranje crvenih krvnih zrnaca i održavanje središnjeg nervnog sistema.
Vitamin CPeršun, crveno voće, kupus, spanać brokule, krompir.Služi za održavanje zdravih zuba i zubnog mesa, pomaže apsorpciju gvoždja i održava vezivna tkiva. Pomaže pri zaceljivanju rana.
Vitamin DMasna riba, žitarice, jetra, žumance, maslac, sir, mleko, ostrige.Pomaže apsorpciju kalcijuma, koji je neophodan za normalni razvoj zdravih zuba i kostiju.
Vitamin EPšenične klice, kukuruz, orasi, semenke, masline, spanać, špargle, drugo zeleno lisnato povrće, biljna ulja.To je antioksidans, vrlo važan za formiranje crvenih krvnih zrnaca.
Vitamin KKupus, cvekla, spanać, drugo zeleno lisnato povrće, žitarice, soja i drugo povrće.Pomaže pri održavanju snažnih kostiju u starosti.

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *