eRoditelj

Početna » Zdravlje » Gde se nalaze vitamini i kakva im je uloga?

Gde se nalaze vitamini i kakva im je uloga?

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on google
Share on email
Unos vitamina je neophodan kako za decu tako i za odrasle osobe, jer od njih zavisi pravilno odvijanje svih procesa u organizmu i očuvanje zdravlja. Nedostatkom nekog od vitamina najčešće dolazi do pada imuniteta i nastanka oboljenja. Raznovrsnom ishranom obezbeđuje se unos svih neophodnih vitamina, te ćemo vam skrenuti gde se oni nalaze i kakvu ulogu imaju za normalan rast i razvoj.
Vitamini - gde se nalaze
Vitamin A Šargarepa, mango, spanać, sušene kajsije, žumance, masna riba, maslac i većina tamnozelenog lisnatog povrća. Ima vitalnu ulogu u rastu i obnavljanju tkiva, naročito važan za dobar vid i zdravu kožu.
Vitamin B1 (tiamin) Žitarice, pšenične klice, svinjetina, losos, grašak, soja. Neophodan je za rad srca i za zdrave nervne stanice i mozak.
Vitamin B2 (riboflavin) Povrće, pečurke, mleko, džigerica, jaja. Važan je za izgradnju celog tela i proizvodnju crvenih krvnih zrnaca. Pomaže oslobađanje energija iz ugljenohidrata.
Vitamin B3 Kvasac, kafa, orasi, tunjevina, integralni hleb i žitarice. Neophodan je za izmenu hranjivih sastojaka u stanicama i za održavanje središnjeg nervnog sistema.
Vitamin B5 Žumance, kvasac, džigerica, pečurke, integralne žitarice. Neophodan je za održavanje i obnovu kože i kose.
Vitamin B6 Pšenične klice, sardine, jetra, pirinač, banana, avokado. Pomaže formiranje crvenih krvnih zrnaca i održavanje normalnih funkcija mozga. Pomaže sintezu antitela u imunološkom sastavu.
Vitamin B8 Kvasac, jetra, jaja, pečurke, avokado, ostrige, banana, čokolada. Pomaže u održavanju kose i kože. Redukuje proizvodnju sebuma.
Vitamin B9 Zeleno i lisnato povrće, piletina, pšenične klice. Učestvuje u formiranju crvenih krvnih zrnaca.
Vitamin B12 Jaja, meso, piletina, mleko i mlečni proizvodi. Važan je za metabolizam. Pomaže formiranje crvenih krvnih zrnaca i održavanje središnjeg nervnog sistema.
Vitamin C Peršun, crveno voće, kupus, spanać brokule, krompir. Služi za održavanje zdravih zuba i zubnog mesa, pomaže apsorpciju gvoždja i održava vezivna tkiva. Pomaže pri zaceljivanju rana.
Vitamin D Masna riba, žitarice, jetra, žumance, maslac, sir, mleko, ostrige. Pomaže apsorpciju kalcijuma, koji je neophodan za normalni razvoj zdravih zuba i kostiju.
Vitamin E Pšenične klice, kukuruz, orasi, semenke, masline, spanać, špargle, drugo zeleno lisnato povrće, biljna ulja. To je antioksidans, vrlo važan za formiranje crvenih krvnih zrnaca.
Vitamin K Kupus, cvekla, spanać, drugo zeleno lisnato povrće, žitarice, soja i drugo povrće. Pomaže pri održavanju snažnih kostiju u starosti.

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.