Privatna predškolska ustanova Montesori zvono jedina je ustanova ove vrste u Beogradu. Primenjuje kvalitetan program ranog vaspitanja i obrazovanja dece od 15 meseci do polaska u školu. Ustanova je nastala kao rezultat uspešnog osmogodišnjeg rada sa decom u Montesori centru Zvono, pionira u ovoj oblasti obrazovanja kod nas.
Montesori pedagogija se danas primenjuje širom sveta
Omogućava kvalitetno odrastanje i razvoj dece. Zasnovana je na naučno utemeljenim zakonitostima razvoja koji su osnova optimalnog, individualno usmerenog razvoja osnovnih aspekata ličnosti: fizičkog razvoja, razvoja inteligencije, jezika, emocionalnog i socijalnog razvoja. Deca uče kroz iskustvo, stičući životne veštine i primenljiva znanja blagovremeno, svojim tempom i prema ličnom interesovanju.Brojna iskustva naše dece u školi i uspeh na ličnom planu, u pogledu učenja, radoznalosti i razmišljanja svojom glavom najbolji su pokazatelji uspešnosti našeg programa.
Sedište ustanove je na Vračaru, u kući sa dvorištem opremljenoj za rad sa decom prema vrhunskim standardima. Deca su u stalnom kontaktu sa prirodom u centru grada zahvaljujući svakodnevnom boravku u dvorištu uređenom po principu prirodnih igrališta, uz sađenje i brigu o cveću i povrću i mnoštvo prilika za posmatranje i upoznavanje živog sveta.
Stručan kadar gaji topao odnos sa decom, podstiče uspešan razvoj uz dobro poznavanje svakog deteta. Vaspitači su pod stalnom supervizijom i savetovanjem Srpske Montesori asocijacije, jedinog legalnog Montesori društva u našoj zemlji.
Zahvaljujući subvencijama grada, vrhunsko obrazovanje dostupno je po pristupačnim cenama.
Nalazimo se na dve adrese:
- Radoslava Grujića 18, Vračar
- Prve pruge 3a, Novi Beograd/Zemun.
Osnove Montesori pedagogije
– dete poseduje ogroman potencijal za razvoj
– da bi se razvilo, dete mora biti aktivno
– da bi se razvilo, detetu je potrebna pomoć odraslih
– razvoj se ne odvija u okviru izolovanih oblasti već kao jedinstven psiho-fizički razvoj
– dete se istovremeno vaspitava, obrazuje i socijalno razvija.
U oblasti fizičkog razvoja pomaže se detetu u koordinaciji pokreta i usavršavanju krupne i sitne motorike, kroz aktivno korišćenje Montesori materijala i svakodnevne aktivnosti kao što su oblačenje, pranje ruku, postavljanje stola, čišćenje, vežbe za održavanje ravnoteže, koje omogućavaju detetu da zadovolji prirodnu potrebu za kretanjem i da svakodnevno izvodi niz pokreta koji vremenom dovode do usavršavanja kretanja, nošenja, dodavanja, ređanja, uzimanja, vraćanja i koji usavršavaju ruku pripremajući je za pisanje.
U oblasti intelektualnog razvoja pomaže se detetu da razvije sposobnost poređenja, kombinovanja, povezivanja ideja i razmišljanja uopšte, da vremenom razvija koncentraciju i pažnju i da razvija memoriju, kreativnost i maštu, samostalnim rešavanjem kognitivnih situacija putem korišćenja Montesori didaktičkih materijala koji su za tu svrhu i napravljeni.
U oblasti emocionalnog razvoja pomaže se detetu da ovlada veštinom samodiscipline i samokontrole, da razvije samopoštovanje i samopouzdanje i nauči da se raduje zbog svog uspeha.
U oblasti socijalnog razvoja pomaže se detetu da usvoji prihvatljive oblike samostalnog rešavanja socijalnih situacija i konflikata, da se uči strpljenju i inicijativi, lepom ponašanju, da razvija osećaj pripadnosti grupi i grupnom delovanju, poštovanju, uzajamnoj pomoći i saosećanju, kroz život u jedinstvenoj grupi koja pruža oslonac i podsticaj za razvoj i kroz grupne aktivnosti u kojima svako dete ima svoje mesto i ulogu.
U oblasti razvoja jezika pomaže se detetu da razvije pravilan izgovor, bogat rečnik i gramatički tačno izražavanje i da ovlada pisanim jezikom i pravilnom komunikacijom, putem pravilnog imenovanja predmeta, radnji i situacija, istraživanjem neposrednog okruženja i korišćenjem u tu svrhu posebno pripremljenih materijala.
U oblasti duhovnog i moralnog razvoja pomaže se detetu da nauči da osluškuje sebe, da uspostavi kontak sa sobom, da nauči da razlikuje dobro od lošeg, da se časno ponaša i da ceni duhovne i moralne vrednosti i tekovine ljudskog društva.
Podsticanje samostalnosti, razmišljanja sopstvenom glavom i samopouzdanja u rešavanju lakših i težih životnih situacija, uz zadovoljstvo i radost u savladavanju svakodnevnih životnih veština i upoznavanju sa samim sobom i svetom oko sebe, osnova su zdrave i snažne ličnosti čijem se formiranju, za svako dete, teži primenom Montesori pedagogije.