PLAN I PROGRAM
Osnovni cilj kome se teži je obezbedivanje kvaliteta vaspitno-obrazovnog procesa u celini, stvaranjem podsticajne, socijalne i fizičke sredine za učenje. Opšti ciljevi su:
– podrška celovitom dečijem razvoju i individualizacija vaspitno-obrazovnog rada;
– primena adekvatnih programa i posebnih i dodatnih programa;
– timski rad;
– profesionalizam;
– unapredivanje procesa, samovrednovanje i vrednovanje
PLAN I PROGRAM
Osnovni cilj kome se teži je obezbedivanje kvaliteta vaspitno-obrazovnog procesa u celini, stvaranjem podsticajne, socijalne i fizičke sredine za učenje. Opšti ciljevi su:
– podrška celovitom dečijem razvoju i individualizacija vaspitno-obrazovnog rada;
– primena adekvatnih programa i posebnih i dodatnih programa;
– timski rad;
– profesionalizam;
– unapredivanje procesa, samovrednovanje i vrednovanje.
PROGRAM VASPITNO-OBRAZOVNOG RADA DECE OD 3 GODINE DO UKLJUČIVANJA U PROGRAM PRIPREME ZA ŠKOLU
– Praćenje i podrška dečijem razvoju i napredovanju,
– Dečiji razvoj i napredovanje kroz igru,
– Saradnja sa porodicom – timski rad,
– Unapredjenje kvaliteta rada kroz sistem vrednovanja i samovrednovanja.
U radu sa decom uzrasta od 3 do 5,5 godina posebna pažnja se poklanja:
– Unapredivanju kvaliteta vasptino-obrazovnog rada kroz individualizovani pristup u radu;
PRIPREMNO-PREDŠKOLSKI PROGRAM
Pripremni predškolski program bi se u Ustanovi ostvarivao u celodnevnom obliku.
Kao proces koji se odvija tokom citavog predškolskog perioda u okviru podsticanja opšteg razvoja deteta, priprema deteta za školu ima neposredni cilj da doprinese njihovoj zrelosti za život i rad kakav se očekuje u osnovnoj školi. Pripremom za polazak u školu obezbedjuju se uslovi za proširivanje i sredjivanje socijalnog i saznajnog iskustva, čime se ublažavaju socijalne razlike i obezbedjuje donekle podjednak start za polazak u školu.
Program pripreme za polazak u školu ostvaruje se u potpunosti u skladu sa Opštim osnovama predškolskog programa i doprinosi fizičkoj, socijalnoj, emocionalnoj i intelektualnoj zrelosti i motivaciji za učenje kod dece:
Fizička zrelost– odredeni nivo telesne razvijenosti i zdravlja.
Socijalna zrelost – mogućnost sticanja specifičnih oblika ponašanja potrebnih za uspostavljanje i održavanje društvenih veza.
Emocionalna zrelost- razvijanje samostalnosti, poverenja i samopouzdanja i podsticanje emocionalne stabilnosti.
Intelektualna zrelost – odredjeni nivo razvijenosti intelektuaklnih funkcija opažanja, mišljenja, govora, pažnje, pamćenja, mašte kao osnove za proširivanje postojećih i sticanje novih znanja i informacija.
Motivaciona zrelost – unutrašnja potreba za saznanjem, zainteresovanost za učenje i pozitivan odnos za polazak u školu.
Zadaci pripremnog predškolskog programa su:
1. Podsticanje osamostaljivanja
2. Podrška fizičkom razvoju
3. Jačanje socio-emocionalne kompetencije
4. Podrška saznajnom razvoju
5. Negovanje radoznalosti
6. Poštovanje individualnosti i podsticanje kreativnosti
Uslovi rada za realizaciju pripremnog predškolskog programa u predškolskoj ustanovi su veoma dobri. Prostor je svuda adekvatno sredjen, prostorije su svetle okrečene, ima igračaka i potrebne didaktike. Kadrovski uslovi su takodje zadovoljeni.
Rad u pripremnim grupama za obavezan predškolski program odvija se u vremenu od 8,00 do 12,00 sati u trajanju od 4 sati dnevno u okviru petodnevne radne nedelje sa zimskim, proletnjim i letnjim raspustom po školskom kalendaru.