Kada dete prohoda izbor igračaka se drastično poroširuje.
Jednogodišnje dete je već spremno za knjige i za taj uzrast su idealne velike slikovnice bez mnogo detalja. Možete početi da pomažete detetu da stekne ideju o kvantitetu koristeći pesak i vodu za sipanje i merenje.
Do druge godine koristite različite igračke kako biste im pomogli da shvate zašto neki predmeti tonu, dok drugi plutaju, kako su neki veći, a neki manji.
Crtanje bojicama poboljšava koordinaciju oko-ruka.
U godinama koje dolaze dete je u stanju da mašta i fantazira, počinje da upotrebljava naziv jednog predmeta da bi opisalo drugi.Tada počinju više da ostvaruju kontakte sa drugom decom, pa će i odgovarajuće igračke ovaj kontakt učiniti lakšim. Lutke, kolica za bebu, pokretne figurice, komplet alata ili pribora za obavljanje nekog posla, minijaturne kuće za lutke i telefoni su dobar izbor za ohrabrivanje igara ”kobajagi”.
Malo starija deca uživaju u igrama sa podelom uloga i kostimima. Kreativne aktivnosti kao slikanje, crtanje, isecanje i lepljenje dobijaju sve veći značaj. Slagalice, mozaici, igre reči I brojeva, dečjim kartama su takođe dobar izbor.
Deca su prirodno sklona tome da stalno ispituju svoje mogućnosti, a igračke koje se koriste van kuće to pospešuju i povećavaju okretnost i fizičku koordinaciju.
Tobogan, razne pentralice i klackalice mališani istražuju sa malo ili nimalo roditeljeske pomoći. Mada se ovo roditeljima neće svideti, psiholozi smatraju da je važno deci dozvoliti da između sebe razmene i malo grubosti u vidu gurkanja i rvanja.