eRoditelj

Početna » Roditeljstvo » Pomozite detetu da se prilagodi na vrtić

Pomozite detetu da se prilagodi na vrtić

Postoji mnogo prednosti predškolske ustanove – to može biti sjajno mesto da deca dolaze u kontakt sa vršnjacima i nauče važne životne lekcije, kao što su kako deliti i poštovati pravila. Predškolsko dobro priprema decu za dalje školovanje.

Photo by Tanaphong Toochinda – Unsplash.com

Postoji mnogo prednosti predškolske ustanove. To može biti sjajno mesto da deca dolaze u kontakt sa vršnjacima i nauče važne životne lekcije, kao što su kako deliti i poštovati pravila. Predškolsko dobro priprema decu za dalje školovanje.

Polazak u predškolsko je praćen velikim brojem emocija, kod roditelja i kod deteta. Za dete, ulazak u novo okruženje sa nepoznatim vaspitačima i decom može da prouzrokuje anksioznost i anticipaciju. Kada je reč o roditeljima, mogu se javiti pomešana osećanja; da li je dete spremno za predškolsko ili ne. Što vama ležernije pada odluka o slanju deteta u predškolsko, manje problema možete imati i vi i vaše dete.

– Olakšavanje strahova vašeg deteta –

 

Provodite vreme pričajući sa vašim detetom o predškolskoj ustanovi čak i pre nego što pođe u nju. Pre prvog dana, postepeno upoznajte vaše dete sa aktivnostima koje se često odigravaju u njoj. Dete koje je naviklo da šara po papiru bojama kod kuće, na primer, lakše će to činiti i u predškolskoj ustanovi.

Poseta predškolskom par puta pre samog polaska može da olakša dolazak na nepoznato područje. Ovo vam pruža priliku ne samo da upoznate vaspitača vašeg deteta i pitate ga o uobičajenim i zajedničkim aktivnostima, već i da kod kuće upoznate dete sa tim aktivnostima. Dok ste u vrtiću, pustite svoje dete da istražuje i posmatra na svoj način i da samo odluči da li će stupati u kontakt sa drugom decom. Ideja je da upoznate svoje dete sa prostorom i da mu omogućite da se oseća prijatno.

Možete iskoristiti priliku da pitate novog vaspitača svog deteta kako on „izlazi na kraj“ sa prvim danima u kojima se prolivaju suze. Kako će biti strukturisana prva nedelja, u cilju lakšeg prilagođavanja vašeg deteta?!

Iako je neophodno da saznate važne korake koje će preduzeti vaše dete i da mu obezbedite podršku, preveliko isticanje promene može povećati anksioznost vašeg deteta. Dete može da shvati neverbalne znake svojih roditelja. Ako se osećate zabrinuto ili krivo što ostavljate svoje dete u predškolskom, ono će to verovatno osetiti kod Vas. Što ste mirniji i sigurniji po pitanju svoje odluke da pošaljete dete u predškolsko, samopouzdanije će biti i vaše dete.

– Prvi dan –

 

Kada prvog dana uđete u predškolsku ustanovu, smireno ponovo upoznajte dete sa novom vaspitačicom, onda se povucite i pustite njih da uspostave komunikaciju. Ovo će pomoći vaspitačici da započne sa formiranjem odnosa sa vašim detetom. Vaše odobravanje vaspitačice će pokazati vašem detetu da će biti srećno i sigurno.

Ako se dete drži za vas i odbija da učestvuje, ne uznemiravajte se, zato što to može samo još više uzrujati vaše dete. Pratite smernice koje vam je učitelj dao ranije i pratite tempo svog deteta.
Predlozi za ostavljanje deteta u predškolskoj ustanovi su jednostavni, ali mogu teško pasti roditeljima. Uvek se brižno pozdravite sa detetom, ali kada jednom odete, ne vraćajte se dok ne bude došlo vreme za to. Nikada se ne iskradajte. Koliko god to primamljivo zvučalo, odlazak bez pozdrava može učiniti da se vaše dete oseća napušteno, dok duga scena opraštanja može pokazati vašem detetu da je predškolska ustanova zaista loše mesto.

Dosledan i predvidljiv ritual opraštanja može olakšati odlazak. Neki roditelji mašu kroz prozor ili prave smešne grimase opraštanja, dok drugi čitaju kratke knjige pre odlaska. Prelazni objekti – porodična slika, posebna lutka ili omiljeno ćebe – mogu pomoći vašem detetu da se opusti.

Takođe, imajte na umu da se većina dece snađe čim njihovi roditelji odu.

Bez obzira da li vaše dete rado ili nevoljno ide u predškolsko, uverite se da je osoblje spremno da pomogne u adaptaciji kada ujutru dođete sa detetom. Neka deca se mogu odmah združiti sa drugovima iz grupe, dok druga traže pažnju i priču od strane vaspitača, pre pridruživanja grupi. Mnoge predškolske ustanove započinju sa dnevnim ritualom (kada vaspitači i deca pričaju o onome što su radili prethodnog dana, kao i o aktivnostima koje ih čekaju). Predškolci teže da odgovore na ovu vrstu predvidivosti i praćenje određene rutine im pomaže da se prilagode.

 

autor : Dušica Vujčić Popović

Leave a Comment

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *